14.července 2006
Tak máme za sebou 14 dní s novým bodovým systémem, tak co nám tedy přinesl?
Na hodnocení počtu havárek je ještě příliš brzo. To má smysl tak po roce. Je
hezké, když první týden byl výborný, když byli všichni na dovolených a
nejezdili, když potom hned další víkend byl kritický. Prostě uvidíme za
rok.
Většina změn má docela logiku a až se lidi naučí blikat na kruháčích, tak to
docela půjde. Problém vidím v měření rychlosti, kdy spousta řidičů je tak
vystrašených, že místo na cestu koukají na tachometr. Uvidíme, kolik přibude
pomačkaných plechů.
Každopádně se obávám, že bodový systém řeší následky a ne příčiny. Hlavní
příčiny vidím v tom, že rychlost 50 km/h platí v místech zcela nelogických
(dvouproudové silnice v neobydlených oblastech, apod.), že nejsou seřízené
křižovatky (kolik času denně strávím ve frontě na červenou, kde mají červenou
všechny strany) a hlavně v tom, že Brňáci se neumí na zelenou rozjet (červená -
oranžová - zelená - aha - kde je ta šaltrpáka - ještě spojku - takže teda
jedničku - no tak už se pomalu rozjedu).
Jestliže se rychlostí 45 km/h (víc nemůžu, protože co kdyby mi náhodou
podměřoval tachometr) dokodrcám k Vinohradskému kopci (v Brně), tam stojím na
první červenou, pak počkám až se několik aut předemnou rozhodne, zda odjede a
dojedu takto k druhé křižovatce o 100 metrů dál, kde mě čeká totéž a o 100
metrů dál ještě jednou (Ony ty křižovatky blikají nastřídačku). Pak následuje
krásná dvouproudovka dolů, kde stojí policajti s radarem a s radostí pokutují
nervní řidiče, kteří právě strávili 3 zbytečné minuty na 200 metrech cesty.
Taky nechápu, proč na každé křižovatce je tak velká prodleva mezi časem, co
jednomu směru blikne červená a druhému zelená. Na co máme potom oranžovou. Snad
na to, aby řidiči bezpečně zastavili a když mají červenou, má jet jiný směr.
Jestliže denně jezdím křižovatkou, kde je tato prodleva přes 10 vteřin (což je
dost dlouhá doba), tak to opravdu svádí k tomu jet ještě na oranžovou a trochu
i na červenou. Kdyby platilo, že hned po bliknutí červené dostává druhý směr
zelenou, kolik řidičů by asi jezdilo na červenou. Já myslím, že moc
ne.
A nejhorší jsou policajti, kteří mají na dodržování předpisů dohlížet a dost
často jej sami nejen že nedodržují, ale ani neznají!
A co z toho řeší bodový systém?
Přečteno: 4237x
|
Komentářů: 11x
|
Kategorie:
Úvahy
Komentáře čtenářů
1. já16. 7. 2006 12:37:00
seš debil
2. Chemik17. 7. 2006 10:28:00
S článkem v podstatě souhlasím, jen bych ještě přidal pár věcí.
Umístění značek konec a začátek obce, například v Lipůvce směrem od Brna je tahle cedule dobře 500 metrů před začátkem dědiny a páteční odpolední had jedoucí 45 km/h (víc přece nemůžou
) končí až někde u odbočky na Kuřim.
Cedule 40 v různých vesnicích typu "dáme tam čtyřicítku, ať jezdí alespoň šedesát a ne víc". Včera odpoledne pozorováno mezi Zábřehem a Mohelnicí, je tam po cestě tuším pět vesnic, v každé cedule 40 v délce od sta metrů až po celou vesnici. Jiné podobné omezení je za Černou Horou směrem na Svitavy, kde je před křižovatkou šedesátka. Nic proti ní, kdyby nebyla asi 400 metrů před křižovatkou na rovném a přehledném úseku. V této vzdálenosti tam z devadesáti dokáže přibrzdit pomalu i nákladní vlak
Nebylo by lepší omezit tyhle značky jen na opravdu nebezpečná místa?
Reklama ETARGET:
3. Zar17. 7. 2006 10:42:00
Nelogičnost umístění značek jsem pozoroval na území celé ČR ... holt někde to mají fízli vychytaný tak že sami vždycky vychytají (řidiče kteří jsou fakt nasraní když je 30 tam kde se dá jet s přehledem 70 aniž by to kohokoli ohrožovalo nebo omezovalo). Holt někde si na ty vejplaty vydělat musej ne? Co se týče bodovýho systému, nevidím ho jako úplně špatnou věc, pokud nebude cestičkou ke korupci. Ještě za hlubokého totáče to tak fungovalo taky a opravdu "fungovalo". Na druhou stranu musím odsoudit extrémní navýšení pokutových sazeb. Když vezmu v úvahu, že platy některých lidí nepřesahují 7000,- a měli by dostat za zbytkáč v krvi (ač je to sice jejich blbost) 20 000,- flastr (a to v lepším případě) tak se na čtvrt roku ocitne ve stavu hluboké chudoby. S jedním takovým nešťastníkem jsem se na víkendovém vadru setkal, a můžu říct že mě ho bylo fakt líto. Třeba by banky mohly začit poskytovat zvýhodněné úvěry na hrazení flastrů ...
Mimochodem ten kdo se podepsal jako "já" je sám debil a vykastrovanej přizdisráč když neumí ani napsat svůj nick... uff to jsem se rozohnil. Každopádně začínám vážně uvažovat o tom, že prodám auto a koupím koloběžku ... na té mě snad fízli nezgrajfnou o celej plat :o/
4. Saša18. 7. 2006 11:26:00
Kdosi už vyslovil myšlenku ve smyslu "Chodci,pozor! Teď budu pořád koukat jen na tachometr a vás přehlídnu a přejedu!" Věřil bych tomu, že taková situace se může stát a je to jeden z byrokratických "přínosů" nového systému.
Přispěvatel, zavaný "já" na tyto stránky patrně zabloudil z fóra novinek, kde se to podobnými intelekty jen hemží.
5. Zar21. 7. 2006 7:30:00
To je P A K Á R N A !!!
6. Krteček21. 7. 2006 11:01:00
Kluci to chce klid.Taky jsem za volantem celej den a dá se to. Krom toho tam kde se jezdí pravidelně víte kde se s radarem stává a těch míst není mnoho. Tam přibržďujte. Ale hlavně klid.
O radary ani tak nejde. Daleko víc mi vadí řidiči, kteří teď jezdí jako připosraní a a tím pádem většinou blbě. Dupají na brzdy v naprosto nečekaných okamžicích a podobně...
Reklama ETARGET:
<a href=https://buycialis.lol>generic cialis</a> Al Qur an; 95 2
It is created by eHealthMe based on reports of 5, 310 people who have side effects when taking Nolvadex from the FDA, and is updated regularly <a href=https://acialis.buzz>36 hour cialis online</a> Therefore, a mutation in codon 12 of the K ras gene was randomly examined in cervical cell samples from 10 patients with a K ras mutation positive endometirum, and a mutation in codon 12 of the K ras gene was not detected in any cervical cell samples
Renal impairment, however, is an important predisposing factor, and almost all cases of NSF have been seen in patients with stage IV or V chronic kidney disease or those with an acute renal injury <a href=https://buyciali.cfd>buy cialis online using paypal</a> Keywords Diuretic combination; Diuretics; Fluid overload; Furosemide; Loop diuretic
Chan KKL, Ngu SF, Chu MMY, Tse KY, Ngan HYS <a href=http://prilig.monster>cheap priligy</a> Carrol, Sheth, Raghavan Louisville, Kentucky, United States, 40215 United States, Michigan Saint Joseph Mercy Cancer Center Ann Arbor, Michigan, United States, 48106 0995 CCOP Michigan Cancer Research Consortium Ann Arbor, Michigan, United States, 48106 Battle Creek Health System Cancer Care Center Battle Creek, Michigan, United States, 49017 Mecosta County Medical Center Big Rapids, Michigan, United States, 49307 Oakwood Cancer Center at Oakwood Hospital and Medical Center Dearborn, Michigan, United States, 48123 2500 Green Bay Oncology, Limited Escanaba Escanaba, Michigan, United States, 49431 Genesys Hurley Cancer Institute Flint, Michigan, United States, 48503 Hurley Medical Center Flint, Michigan, United States, 48503 Butterworth Hospital at Spectrum Health Grand Rapids, Michigan, United States, 49503 CCOP Grand Rapids Grand Rapids, Michigan, United States, 49503 Lacks Cancer Center at Saint Mary s Health Care Grand Rapids, Michigan, United States, 49503 Van Elslander Cancer Center at St
Chcete-li ke komentáři přidat svou fotku nebo jinou ikonku, postupujte podle návodu.