Instalujete často MS Office a potřebujete pokaždé stejnou konfiguraci? Instalovali jsme asi 40x MS Office na nové počítače během víkendu a tak se tady pokusím podělit postřehy z automatické instalace.
Takže jak na automatickou instalaci Office? Celé kouzlo tkví v softwaru, který se nazývá "Custom Instalation Wizard Office 2003". Stáhnete soubor s názvem "ork.exe" a nainstalujete ho.
Po spuštění "Custom Instalation Wizard Office 2003" vyberete instalační balíček a pak se již řídíte pokyny průvodce.
Kromě předvyplnění licenčního čísla a názvu firmy můžete dost podrobně zvolit, co instalova a co ne a hlavní výhodou je předkonfigurace těchto aplikací. Využili jsme to hlavně u Outlooku, kde zadáte název EXCHANGE serveru a způsob, jak jsou tvořeny emaily podle loginů a uživatele, a když se potom přihlásí nový uživatel k počítači, tak se mu automaticky nakonfiguruje poštovní klienta a nemusíte ho doinstalovávat ručně.
Bohužel to má v sobě i jisté nevýhody. To co mě nejvíc postihlo je, že při instalaci přes Office Resource Kit se nenainstaluje do Outlooku adresářová služba, která se jinak standardně instaluje a uživatelé pak nemohou používat korektně kontakty. Potom je nutno službu ručně doinstalovat (Nástroje->Emailové účty->Přidat adresář->Adresář aplikace Outlook) a eventuelně ve vlastnostech kontaktů zaškrtnout políčko "Zobrazit složku jako Adresář".
Chcete-li ke komentáři přidat svou fotku nebo jinou ikonku, postupujte podle návodu.