Zabrouzdal jsem na stránky Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje a moc moudrý z toho nejsem. Mimochodem musím zmínit, že když už celá tato akce stojí tolik peněz, tak si mohli nechat vyrobit validní a funkční webové stránky a ne amatérskou slátaninu. Ještě že většina důležitých informací je v PDF formátu, takže je čitelná. Pro ty, co používají MSIE podotýkám, že stránky mají dvě verze, jednu pro IE a jednu pro ostatní prohlížeče.
Každopádně to, co jsem jako lajk během několika málo minut pochopil, tak místo tzv. pásem se zavádějí zóny. Z prvního pásma (střed Brna) se stává zóna 100 a z druhého zóna 101. Ostatní okolí Brna se stává různými zónami. Potom pojedete-li od někudy někam, musíte si spočítat, kolik projedete zón a takovou jízdenku si koupíte. Po Brně se v podstatě tedy cestování nijak zvlášť nemění. Jedinou novinkou je, že můžete jezdit vlakem třeba z Hlavního nádraží do Řečkovic a podobně na šalinkartu. Po okolí Brna potom jezdí spoje s třímístným číslem a do těchto autobusů se bude nastupovat předními dveřmi a prokazovat se řidiči platnou šalinkartou nebo si cvikat lístek.
Celý systém je ohraničen ze západu Velkou Bíteší, ze severu Blanskem a Vysočanami, z východu Vyškovem a z jihu Rajhradicemi.
A teď mi někdo zkuste vysvětlit, v čem je to vlastně lepší než doposud.
Chcete-li ke komentáři přidat svou fotku nebo jinou ikonku, postupujte podle návodu.