Jak jsme byli s Robinem posledně v Praze, tak při čekání na metro, jsme diskutovali o tom, na jaký pohon metro jezdí. Že jezdí na elektriku je jasné. (Doufám.) Otázkou ale je, kde je ta elektrika vedená.
Jedna z velmi pravděpodobných teorií je, že vede v kolejích (jedna kolej plus a druhá minus nebo jedna fáze druhá nulák). Často bývá v amerických filmech, že člověka shodí na koleje a když se dotkne obou, tak se usmaží. Přijde mi to ale dost nebezpečně – mít takové nebezpečí bez větší zábrany v každé stanici.
Pak je možnost, že je tam nějak moc voltů a málo ampér (nebo je to naopak ?) a potom na to metro jezdí, ale člověku to neublíží. Každopádně je pro mě záhadou, jak jsou tyto koleje odizolované od země, že neprobíjí (nezemní se automaticky do země). To mi přijde dost komplikované.
Další s teorií je, že by měl každý vlak baterky a jezdil na baterky. Pak mi ale není jasné, jak často by se musel dobíjet. To by se neustále víc než polovina souprav dobíjela. Navíc bych se nedivil, že by občas někde nějaká zůstala stát s tím, že jí došli baterky.
Tak nevím, koleje mi přijdou pravděpodobnější. Předpokládám, že to bude úplně banální a odpověď zná každý kromě nás dvou, takže poradíte někdo ?
Chcete-li ke komentáři přidat svou fotku nebo jinou ikonku, postupujte podle návodu.