Včera jsem úspěšně dokončil zkoušky na rozšíření svého řidičského průkazu o skupinu BE – přívěs za osobní automobil na 750kg.
Pro ty z vás, kdo dělali autoškolu v dřívějších dobách je tady, jako vždy, pár změn. Například mimo ceny za autoškolu se ještě platí poplatek za možnost složení zkoušky. Celá zkouška (tedy testy i praktická jízda) potom stojí 700,- a platí se v Brně na magistrátu. Testy se konají zpravidla o den dříve než jízdy. Probíhají taktéž na magistrátu a jsou elektronickou formou na počítači. Velkou výhodou je, že kompletní testy jsou k dispozici na serveru ministerstva dopravy. (Opravdu jsou to všechny otázky tak a z nich budete mít v testu vybrán příslušný počet.)
Mně na celé autoškole pokaždé vadilo, že jsme na zkoušku museli přijít na půl osmou ráno a hodinu a půl se nic nedělo a my se nudili a čekali, až si komisař vypije kafe a povykládá. O půl desáté přišel komisař a na hodinu se rozvykládal o tom, co od žáků čeká a kolik jich chce vyhodit. Cílem bylo zjevné vystrašení žáků před zkouškou. Co mě ovšem velmi mile překvapilo, že všechno, co jsem od něj za tu hodinu slyšel, jako by mi četl ze srdce. Hovořil o tom, že bodový systém není dobrý, že největší úmrtnost na silnici mají „děti“ mezi 18 a 25 lety, a že úmrtnost u nás je asi čtyřnásobná oproti sousednímu Německu. Čím si mě ovšem nejvíce získal bylo, když vysvětloval, že nejen rychlá jízda, ale právě naopak pomalá jízda a pomalé reakce například na křižovatkách jsou daleko větším problémem na našich silnicích.
Nakonec následovala praktická jízda, což byla i pro mě nejtěžší část zkoušky, protože držet volant oběma rukama, hlídat si na tachometru rychlost , blikat kvůli každé blbosti a ještě na každé přednosti zprava si vykroutit hlavu vyžadovalo opravdu velké soustředění.
Každopádně i přes to, že jsem nezablikal, když jsem se rozjížděl, jsem zkoušku úspěšně složil.
Chcete-li ke komentáři přidat svou fotku nebo jinou ikonku, postupujte podle návodu.